sobota, 20 sierpnia 2016

Pizza na szybko

Pizza zyskała wśród Polaków dużą sympatię. Nic więc dziwnego, że każdy kucharz próbował tej potrawy w swojej kuchni. Szukając odpowiedniego przepisu na ciasto - a to jest najważniejszy przy sporządzeniu tej potrawy - przekopałem się przez szereg zaleceń. Najbardziej optymalne znalazłem na blogu Julia w domu. Nie dość, że jest proste w przyrządzeniu, to w dodatku szybkie w wykonaniu, mimo że bazuje na drożdżach.




Co należy naszykować na ciasto:

- 1,5 szklanki mąki
- 20 gram drożdży (świeżych)
- 2 łyżki oleju
- pół szklanki wody
- szczyptę soli
- pół łyżeczki cukru
- co najmniej dwie łyżki ziół prowansalskich (to jest akurat mój pomysł i wart stosowania - ciasto wówczas nabiera aromatycznego smaku łechcącego podniebienie)


Jak zrobić:

- w połowie szklanki ciepłej wody rozpuszczamy cukier oraz drożdże
- następnie do miski wsypujemy mąkę (koneserzy zalecają przesypać przez sito)
- dodajemy zioła prowansalskie oraz sól
- wlewamy rozpuszczone drożdże oraz olej
- zagniatać ręką, aż ciasto będzie jednolite
- rozwałkować cienko i równomiernie
- układamy dodatki (czyli to, co chcemy na wierzchu pizzy)
- wkładamy do piekarnika i pieczemy w 200 stopniach C przez 25-30 minut


Dodatki:

W przypadku widocznej na zdjęciu pizzy zużyłem jeden mały koncentrat pomidorowy, który rozsmarowałem na cieście. Na to położyłem tuńczyka z puszki (w sosie własnym) i posypałem startym serem żółtym. 

Ważne, aby ciasto było posmarowane sosem lub koncentratem pomidorowym. Na to kładzie się dowolnie wybrane składniki. I na sam koniec należy posypać serem żółtym.


Źródło

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz